ZA PACIENTE
PACIENTOVE PRAVICE
PACIENTOVE DOLŽNOSTI
Pravica do dostopa do zdravstvene oskrbe in zagotavljanja preventivnih storitev.
Pravice do proste izbire zdravnika in izvajalca zdravstvenih storitev.
Pravica do primerne, kakovostne in varne zdravstvene oskrbe.
Pravica do spoštovanja pacientovega časa.
Pravica do obveščenosti in sodelovanju.
Pravica do samostojnega odločanja o zdravljenju.
Pravica do preprečevanja in lajšanja trpljenja.
Pravica do drugega mnenja.
Pravica do seznanitve z zdravstveno dokumentacijo.
Pravica do varstva zasebnosti in varstva osebnih podatkov.
Pravica do skrbne oskrbe in spoštovanja.
Pravica do ohranjanja svoje kulturne identitete.
Pravica do rasne strpnosti in do izražanja lastnih prepričanj.
Pravica do oskrbe z najmanjšim možnim tveganjem.
Pravica do zagotavljanja storitev brez zlorab, izkoriščanja in diskriminacije.
Pravica do enakopravnega dostopa in obravnave pri zdravstveni obravnavi.
Pravica do upoštevanja vnaprej izražene volje.
Pravica do obravnave kršitev pacientovih pravic.
Pravica do brezplačne pomoči pri uresničevanju pacientovih pravic.
Dejavno sodelovati pri varovanju, krepitvi in povrnitvi lastnega zdravja.
V času bolezni ravnati v skladu z prejetimi strokovnimi navodili in načrti zdravljenj, v katerem je ustno oziroma pismo privolil.
Dati pristojnemu zdravniku in drugim pristojnim zdravstvenim delavcem oziroma zdravstvenim sodelavcem vse potrebne in resnične informacije v zvezi s svojim zdravstvenim stanje, ki so mu znane in so pomembne za nadaljno zdravstveno oskrbo, zlati podatke o svojih sedalnjih in preteklih poškodbah ter boleznih in njihovem zdravljenju, bolezni v rodbini, morebitne alergije in zdravila, ki jih uživa.
Obvestiti zdravstvene delavce in zdravstvene sodelavce o nenadnih spremembah zdravstvenega stanja, ki se pojavijo med zdravljenjem.
Biti obziren in spoštljiv do zasebnosti in drugih pravic drugih pacientov ter zdravstvenih delavcev in zdravstvenih sodelavcev.
Spoštovati objavljene urnike, hišni red in predpisane organizacijske postopke izvajalcev zdravstvenih storitev.
Pravočasno obvestiti izvajalca zdravstvenih storitev o morebitnem izostanku na pregled ali na zdravljenje.
VEČ INFORMACIJ O PRAVICAH IN DOLŽNOSTIH PACIENTOV SI LAHKO PREBERETE V ZAKONU O PACIENTOVIH PRAVIC (UR.L.RS.ŠT.55/2017, KI GA JE IZDALO MINISTRSTVO ZA ZDRAVJE REPUBLIKE SLOVENIJE).